İLÇEMİZDE NİSAN-MAYIS AYI YÖGEP TOPLANTISI GERÇEKLEŞTİRİLDİ
https://taskent.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2022_05/24140224_yogep_2022_nisan_mayYs.xlsx
Yöneticiler etik kuralları yerine getirirlerken yönetim için kullandıkları temel
becerileri burada da kullanmalıdırlar. Bunlar; Gerçekçilik: Açıktan açığa dile getirilen
mesajlar her ne kadar insanlara kurallara uygun davranmaklarını söylüyorsa da, gizli mesajlar
genellikle bu kurallara aykırı davranmanın kendi çıkarları, hatta kendi çıkarları için çok daha
iyi olduğunu anlatmaktadır. Yöneticilerin çalışanlarından gerçekçi olmayan taleplerde
bulunması ya da bu tür beklentileri, etik dışı davranışların ortaya çıkması için güçlü bir
dürtüdür.
Kararlılık: Etik kurallara uygun davranmak yöneticilerin arada bir yapacakları,
bedelinin fazla olmadığı ya da bu sayede saygınlık kazanacakları durumlarla sınırlı olacak bir
iş değildir. Her an davranışları etik kurallara uygun olmalıdır, aksi halde çalışanlar bu duruma
kuşkuyla bakarlar.
Hayal Gücü: yıllarca işleri aynı biçimde yürütmek, sorunlardan uzak
olmaya çalışmak ve ofis politikalarına uyum sağlama kaygısı, pek çok insanın hayal gücünü
felce uğratmıştır. Etik kurallara uygun davranmak çok kolay bir iş değildir, ancak etik
kurallara uymak demek, karı düşünmekten, vazgeçmek demek de değildir. Etik kurallara
uygun hareket etmek demek, çalışanlardan istenilen sonuçlara ve ödüllendirilecek davranışlara
etik unsurlar da katılması demektir.
Etkili İletişim: Yöneticiler çalışanlarına, onlardan neler
beklediklerini anlatırken çok genel ve soyut ifadelerden kaçınmalı, değerleri ve ilkeleri onların
görevlerine uygun somut düşünme ve iş yapma biçimlerine dönüştürmelidirler. Ancak etik
konulardaki iletişim yalnızca kurallar koymak ve bunların uygulanmasını sağlamakla sınırlı
değildir. Verimli bir iletişim, çalışanların işlerini yaparken neler yaşadıklarını dinlemeyi,
karşılaştıkları etik sorunların neler olduğunu, etik kurallara daha uygun bir iş yerinde neler
görmek istediklerini anlatmayı gerektirir. Yapılan sunum Girard, 1999: 16'dan faydalanarak düzenlemiştir.